Ovaj poznati modni kreator je rođen u Nemačkoj 30-tih godina prošlog veka ( Jako je tajnovit oko godine svog rođenja). Kada je imao 14 godina preselio se u Pariz sa željom da se bavi modnim dizajnom. Već sa 17 godina je počeo da radi za "Pierre Balmain" a jako ubrzo se prebacio u modnu kuću "Valentino". Poznati mdni magazini su uskoro Lagerfeld-a nazvali Nenadmašnim tumačem raspoloženja trenutka jer je u svojoj karijeri dizajnirao gotovo sve, od cipela do venčanica.
Razmisli dva puta pre nego što otvoriš usta [You must be registered and logged in to see this image.]
Čuveni nemački modni dizajner, umetnik i fotograf Karl Lagerfeld (Karl Otto Lagerfeldt) stalno se nalazi u žiži javnosti, jer ne prestaje da nas zapanjuje svojim intrigantnim izjavama i fenomenalnim kreacijama. A ukoliko niste znali, ovaj kreator se panično plaši dosade tako da dizajnira i do dvadeset kolekcija godišnje.
Čuveni dizajner veliki je obožavalac marketinga i reklame
Jedna od njegovih čuvenih izjava je “Moda nije moralna ni nemoralna, ali je izmišljena zbog podizanja morala”, kojom nam je svima stavio do znanja da je moda najvažnija sporedna stvar na svetu. On je veliki umetnik konstantno zaljubljen u visoku modu, a teško da mu iko može parirati. Za komade odeće koji mu se dopadaju spreman je da uradi sve. O svom životu govori veoma malo tako da je on obavijen velom tajne i misterije. Najzanimljivija je priča o godini rođenja, jer upućeni tvrde da je rođen u Hamburgu 1933. godine, dok sam dizajner to poriče. Ipak, veliki je obožavalac publiciteta i verovatno bi se bavio marketingom da ga moda nije totalno opčinila.
Sebičnost ističe kao svoju glavnu osobinu kojom čuva drage ljude i svet od samoga sebe. Odrastao je sa starijom sestrom Martom Kristel (Marta Kristel) i polusestrom sa očeve strane. Veoma neguje prijateljstva i ima veliki broj prijatelja, o njegovom ljubavnom životu se ne zna ništa, a porodične odnose kategorički odbija braneći se da ga to ne zanima. Roditeljstvo ga takođe ne zanima, a decu ne podnosi. Njegove izjave treba uzeti sa dozom rezerve i veliku pažnju usmeriti na njegove radove, jer je on radoholik koji ponosno tvrdi da je zaljubljen isključivo u svoj posao.
Karl u ulozi fotografa, još jedan od njegovih hobija
Sve filtirira kroz prizmu biznisa i reklame tako da je iz svog imena uklonio slovo T da bi zvučao komercijalnije. Hamburg kao grad u kome je odrastao predstavljao je samo odskočnu dasku za njega, a sledeća trajna stanica bio je grad Pariz.
U Parizu je studirao istoriju kostima oduševljeno crtajući sve one iz perioda XVIII veka. Prvu nagradu osvojio je za dizajn kaputa od vune na konkursu Međunarodnog sekretarijata, dok je nagrada za najbolju haljinu koju je Karl veoma želeo pripala Iv Sen Lorenu (Yves Saint Laurent).
Na čelu čuvene modne kuće Chanel, snimljeno na jednoj od revija
Zapao je za oko čuvenom Pjeru Balmenu (Pierre Balmain) i ubrzo počinje da radi kao njegov asistent. Nedugo posle toga svojoj modnoj biografiji dodaje i kreiranje po dve kolekcije godišnje za brend Jean Patou kao umetnički direktor. Nakon saradnje sa ovom modnom kućom narednih dvadesetak godina radio je kao slobodni umetnik u Francuskoj, Italiji i Engleskoj. Karl ostvaruje zamisao o pojednostavljenoj visokoj modi sredinom šezdesetih godina i svoj talenat stavlja u službu ranih modnih kuća. Ključna godina za njegov uspeh je 1962. kada ulazi u Fendi kompaniju što će mu znatno promeniti život. U tom opusu nalaze se njegovi dizajni skupocenih krzana, zatim haljina i torbi. Sledeća stanica na njegovom uspehu je brend Chloé, a tada prvi put kreira i sopstvenu mirisnu notu. Taj period obeležile su lepršava garderoba, mini i maksi haljine sa korpama za grudi.
Vlasnik je knjižare u Parizu, a šuškalo se o njegovoj želji da lansira parfem koji će mirisati na knjige
Tokom osamdesetih godina pod svojim imenom osniva i modnu kuću. A za rad je dobio najveće priznanje modne industrije – Zlatni naprstak. Svoje mesto našao je u modnoj kući Chanel uspešno oživljavajući zaostavštinu legendarne Koko (Coco Chanel) dajući kolekcijama i svoj lični pečat.
Donatella Versace, mlađa sestra Gianni-a Versace-a, je današnji podpredsednik i glavni dizajner modne kompanije "Versace Group" Tokom sedamdesetih godina Donatella je bila P.R. svom starijem bratu ali je ubrzo postala njegova muza, savetnik i najiskreniji kritičar. Posle Gianni-jeve smrti 1997 godine, ona je "Versace" učinila prepoznatljivim celom svetu po sofisticiranosti, luksuzu i eleganciji.
Razmisli dva puta pre nego što otvoriš usta [You must be registered and logged in to see this image.]
Donatella Versace talijanska je dizajnerica, rođena 1955. Nakon smrti brata Giannia koji je i osnovao Versace, dolazi na čelo te velike modne kuće. Versace je zahvaljujući Donatelli, jedan od onih modnih brandova koji se već 15 godina nalazi u samom vrhu modnog svijeta. Donatella, sve ove godine neumorno izbacuje van nove kolekcije, a osim dizajna odjeće, Versace se proširio na dizajn u svakom smislu pa Versace tako dizajnira sve od parfema i modnih dodataka do pokućstva.
Donetalla je prva koja je uvela, isključivo poznate modele na piste i u reklamne kampanje, umjesto onih nepoznatih. Nije neka tajna da se celebitijevke i dizajneri vole, ali Donatella posebno njeguje tu ljubav. U prvi red svog reklamnog sektora, poredala je Jennifer Lopez, Madonnu, Christinu Aguileru, Demi Moore, Beyoncé i January Jones, koje i privatno nose njene kreacije. Svi se još uvijek sjećamo zelene Versaceove haljine, tzv. jungle dress u kojoj je Jennifer Lopez , osvanula na dodjeli Grammya 2000.
Kada je inspiracija za prvu kolekciju ovi modnih dizajnera potekla od čuvene glumice Sofije Loren, onda znate da oni u sebi imaju nešto zaista posebno. "Dolce & Gabbana" slave bujunu žensku formu i poznati su po kreiranju korseta i izazovnih ženskih haljina ali su takođe poznati i po luksuznim kolekcijama za muškarce.
Slavni kreatori Domeniko Dolče i Stefano Gabana proslavljaju dvadeset pet godina rada, a njihov uspeh se osim na originalnim idejama bazira i na snažnim osećanjima koja gaje jedan prema drugom
Sudbinski susret u Milanu, pre tačno dvadeset pet godina, učinio je da Domeniko Dolče (52) i Stefano Gabana (48) shvate da su jedan drugom idealna polovina, kako u poslu, tako i u ljubavi. Naizgled dva čoveka koja ne vole preterano da se eksponiraju u javnosti izgradila su pravo malo kraljevstvo mode u kojem, osim garderobe, osmišljavaju i najrazličitije parfeme, nameštaj i nakit, a vremenom su njihove nove trendove počele da prihvataju gotovo sve svetske zvezde. Mada su njihov skladan odnos u jednom periodu narušavale česte svađe uzrokovane emotivnim trzavicama, nisu dozvolili da se privatni nesporazumi odraze na zajednički rad u koji su uložili čitav svoj život. Iako se do pre pet godina samo naslućivalo o njihovoj vezi koju nikada nisu hteli da potvrde, sumnje o romansi Domenika i Stefana dobile su svoj dokaz kada su njih dvojica 2005. godine obelodanili da se razilaze kao emotivni partneri, ali da to neće uticati na njihovu poslovnu saradnju. Međusobna blizina uslovljena poslom i snažne emocije bili su, međutim, dovoljni razlozi da prebrode krizu i shvate kako su stvoreni jedan za drugoga.
- Pre pet godina osetili smo umor i to kako naš emotivni odnos počinje da utiče na naš rad, ali smo takođe veoma brzo shvatili da ne možemo jedan bez drugoga i da, ukoliko bismo prekinuli vezu ili saradnju, ništa ne bi bilo kao pre te da sigurno ne bismo bili ovako uspešni - ističe Stefano.
Prvi butik koji su otvorili i koji obeležava početak njihove saradnje otvoren je 1985. godine, a uz mnogo truda i odricanja, uspeli su da osvoje svetsko tržište. Posebno su ponosni na činjenicu što se i danas posle toliko godina vole i što sarađuju kao prvog dana.
- Kada posmatrate stvari sa strane, sve izgleda vrlo lako i glamurozno, ali svet mode uopšte nije takav. Naporno smo radili i trudili se da naš emotivni odnos nikada ne ugrozi kvalitet na koji smo navikli naše konzumente. Za dve i po decenije rada stvarno nam je bilo uzbudljivo. Bilo je tu svega, i svađa i mirenja, ali nas dvojica razmišljamo na isti način. Često se dešava da ja nešto pomislim, a Stefano to kaže, ili da ja počnem rečenicu, a on je nastavi. Odlično funkcionišemo na svim poljima - priča Domeniko.
Iako je se njihov prijatelj Elton Džon oženio, a homoseksualni brakovi postali sasvim uobičajena stvar, slavni modni stručnjaci ne razmišljaju o venčanju jer tvrde da su pre svega zaljubljeni u svoj posao, a onda jedan u drugog.
- Nisam razmišljao o braku, oženjen sam modom, a tako razmišlja i moj partner. Nikada nismo radili nešto u šta nismo bili stoprocentno sigurni da će uspeti. Pre svega se volimo kao prijatelji, a onda kao životni i poslovni partneri, i lepo nam je ovako - opisuje Stefano.
Njihove kreacije omiljene su među holivudskim zvezdama, a Dolče i Gabana kažu da se kod kreiranja za slavnu gospodu rukovode stavom da zvezda mora da izgleda kao zvezda.
- Radili smo gotovo sa svim divama, glumicama, pevačicama, glumcima i pevačima, ali nam je Madona trenutno najomiljenija. Ona je divna dama koja je pre svega naša prijateljica. Beskrajno je duhovita i veliki je profesionalac, za razliku od nekih njenih koleginica, a to svako od nas treba da ceni - kaže Dolče.
Gabriell "Coco" Chanel je rođena 1883 godine u Francuskoj a svoje detinjstvo je provela u sirotištu gde su je časne sestre naučile da šije. Sa 20 godina je otvorila svoj prvi butik u Parizu gde je prodavala ženske šešire. Ubrzo zatim je počela da se bavi i proizvodnjom i kreiranjem ženske odeće da bi 1920-te godine lansirala Chanel No. 5 - prvi ženski parfem na svetu sa imenom dizajnera. Ostala je glavni dizajner Chanel-a do svoje smrti 1971. godine.
Gabrijela Šanel, kako joj je pravo ime, rođena je 19. avgusta 1883. u Saumuru, malom francuskom gradu. Bila je vanbračno dete uličnog prodavca i domaćice, koji su pored nje imali još petoro dece. Uprkos tome što su deca bila rođena u vanbračnoj zajednici, što je u to vreme bilo nedopustivo, majka je ipak uspela Gabrijelu da krsti očevim prezimenom Šasnel. Greškom crkvenog službenika, koji je u krštenici upisao Šanel umesto Šasnel, Gabrijela je dobila prezime po kome će postati poznata. Kada je imala 11 godina, majka joj je umrla, a otac nije hteo da preuzme brigu o deci. Završila je u sirotištu i o njoj su se brinule opatice. U sirotištu je ostala pet godina i u njemu je izučila krojački zanat.
Napunivši 16 godina Gabrijela napušta sirotište i počinje da radi kao krojačica. Nedugo zatim seli se u Pariz gde počinje da radi po noćnim klubovima kao igračica i pevačica. Nadimak Coco, koji će kasnije početi da koristi kao ime, “zaradila” je pevajući pesmu “Qui qu a vu Coco dans le Trocadero”, u kafeu “La Rotonda” na Montparnasu. Njena velika želja je, inače, bila da se bavi dizjanom i izradom šešira koji su u to doba bili neizostavni modni detalj svake dame. Zahvaljujući finansijskoj pomoći vojnog oficira i bogatog naslednika Etjena Balzana čija je ljubavnica bila, Coco 1909. otvara svoj prvi butik, čime njen san počinje da se ostvaruje. Posao je odlično krenuo i Gabrijela ne samo da je kreirala šešire, već je nakon kratkog vremena svojim mušterije počela da nudi jednostavne kreacije koje su se odlikovale praktičnošću i udobnošću, koje su zapravo predstavljale začetak njene “nove mode”. Uprkos početnom prihvatanju, njena odeća se teško probijala, ali uz pomoć novog muškarca, industrijalca Artura Kapela, koji je verovao u njene vizije, Coco otvara nove butike u Dovilu i Bijaricu. Već 1920. godine Chanel je predstavljala respektabilnu modnu kuću koja je zapošljavala preko 300 radnika. Početkom 20-ih godina prošlog veka, Coco širi područje svog kreativnog delovanja na visoki modni dizajn, kreirajući komforne i elegantne kostime, haljine, ženske pantalone, nakit i parfeme. Opuštenim kreacijama, kratkim suknjama i komfornim odevnim predmetima snažno se suprotstavlja dotad vrlo raširenoj modi strogih, konzervativnih linija. Muški stil odevanja česta joj je inspiracija. Tako je nastao i čuveni Chanel kostim, po kome će ostati upamćena. Elegantni komplet koji karakteriše suknja do kolena i kratak, strukiran sako, tradicionalno izrađen od vune i ukrašen dugmićima boje zlata, postao je trajno obeležje stila i omiljen odevni predmet žena, naročito pripadnica viših slojeva.
Coco Chanel bila je veličanstvena dama sa duhom muškarca, sledila je svoj san o modernoj, jakoj ženi oslobođenoj stega, šablona i pravila ponašanja, kako u modi, tako i u životu. Coco Chanel bila je revolucinar, borac za ženska prava.
Neposredno pred Drugi svetski rat, na vrhuncu slave, kreativnosti i stvaralačke energije, Coco Chanel zatvara svoje butike, sa skromnim objašnjenjem da za modu više nije vreme. Upravo su joj te ratne godine na put bacile još jednu snažnu ljubav, koja je nasuprot dotadašnjim iskustvima, na njen život, ugled i karijeru bacila veliku mrlju. Aktivno i javno održavala je vezu sa nemačkim oficirom, što je povuklo za sobom sumnju da je nacistički špijun, njihov simpatizer i saradnik, kao i antisemit, a sve to rezultiralo je hapšenjem. Intervencijom engleske kraljevske porodice oslobodila se optužbi, ali bila je primorana da se preseli u neutralnu Švajcarsku.
U Francusku se vraća deset godina kasnije, već gazeći sedamdesete, ali i dalje vitalna, promišljena, britka i doterana, rešena da ponovo napravi bum na modnoj sceni. Sujetna i nespremna na konkurenciju, svoj povratak na modno tlo domovine obeležila je rečima: “Nisam više mogla da gledam šta su sa pariskom visokom modom uradili dizajneri poput Diora!”. Njena nova kolekcija, međutim, nije toplo pozdravljena, jer Francuzi uprkos njenim ranijim zaslugama nisu bili spremni da joj oproste svojevrsnu “izdaju” i potencijalnu saradnju sa okupatorima. Nepokolebljiva, samosvesna i istrajna Coco, očekivano nije poklekla, već je uspeh i hvalu potražila i van evropskog kontinenta, što je urodilo plodom: Amerika je počela da obožava Chanel.
Umrla je na pragu devedesete godine života, spremajući oproštajnu kolekciju. Za sobom je ostavila večni trag u istoriji ženske mode, ali i ženske indivudalnosti i samostalnosti, zadajući lekciju iz smelosti, promišljenosti, otmenosti i stila! Sa razlogom najznačajnija žena 20.veka… veličanstvena, jedinstvena, neumorna i genijalna Coco Chanel!
Razmisli dva puta pre nego što otvoriš usta [You must be registered and logged in to see this image.]
Sa velikim brojem prestižnih nagrada iz "Parsons" dizajnerske škole, Jacobs je počeo da radi za Perry Ellis ali je ubrzo otpušten posle kreiranja neslavne "grunge" modne kolekcije. 1994. godine je kreirao svoju prvu samostalnu kolekciju muške odeće a samo par godina kasnije, 1997. godine, je proglašen za glavnog kreatora jedne od najpoznatijih modnih kuća na svetu, "Louis Vuitton". Na ovoj poziciji je ostao do dan danas a pored toga je i glavni dizajner svog personalnog brenda.
Iv Sen Loran (Yves Saint Laurent) je postao omiljen u modnim krugovima kada je počeo da redizajnira mušku odjeću za novi ženski stil. On je vrlo vjerovatno i jedan od najpoznatijih kreatora Francuske – Iv, koji je prvi iznio viziju žene u “moćnom odijelu” davne 1966. godine. On je tvorac muškog smokinga. Najvažniji legat od Iva modi je ready-to-wear odijevanje.
Rođen u Italiji, odrastao u Francuskoj, Pjer Kardin (Pierre Cardin) uzima termin u 20. vijeku za svoje imaginacije iz 25. vijeka. Njegova hvala zasniva se na modelima ispred svog vremena. Pjer je porastao u periodu slave takozvane “svemirske trke”, pa se to odrazilo da njegov rad postane futuristički. Poznata “balon haljina” imala je sve znake naučne fantastike, kombinujući zemaljsku eleganciju sa vanzemaljskim bojama planeta i avangardnim dizajnom.
Pozicioniran je kao jedan od najpopularnijih dizajnera danas, a portfolio mu ispunjavaju reference iz modne kuće Saint Laurent i Gucci, za koje je radio. Tom Ford je u djetinjstvu želio da bude glumac. Ipak, njegovi snovi krenuli su u pravcu mode, a brojna publika koja zadovoljno nosi modele sa potpisom TF ukazuje da nije pogriješio u izboru profesije. Njegova slava je znatno porasla 2000. godine, kada je primio nagradu najboljeg internacionalnog dizajnera.
Uvaženi Kristijan Dior (Christian Dior) rođen je 1905. godine i najstariji je gospodin na listi poznatih dizajnera. Ostao je upamćen po karakterističnoj silueti “New look”, koja je prvi put prikazana 1947. godine. Znao je kako da udovolji ženama. Njegovi krojevi, odijela i haljine koje su nosile dame bili su revolucionarni pokreti nakon Drugog svjetskog rata. Diorov dugogodišnji i uspješan nasljednik bio je Džon Galijano (John Galliano) koji je brinuo o legendarnom stilu priznatog umjetnika i nastavku njegovog trajanja. Dramatične konture balskog plašta, haljina i dvorskih toaleta, šik prêt-a-porter luksuznog nakita – po tome ga znamo. Njegov talenat i revije koje ostavljaju bez daha obezbijedili su da ime Christian Dior ostane snažno i održivo do danas.
Ovaj gospodin vrijedi “8,5 biliona dolara” zahvaljujući svom umijeću modnog poslovanja. Prvi Polo logotip viđen je 1970. godine u Lorenovoj (Lauren) liniji za žene po mjeri muškarca. Dvije godine kasnije pojavila se košulja-majica kratkih rukava sa Polo znakom i to uskoro postaje prihvaćena klasika. Znak po kom se prepoznavala imućnost. Decenijama kasnije gotovo svi muškarci širom svijeta bili su Polo uniformisani. Sa druge strane, Loren je sakupljao rijetke i klasične automobile – oldtajmere. Kolekcija koju posjeduje je bila zavidno unikatna, da je zaslužila izložbenost u bostonskom muzeju lijepih umjetnosti.
Kelvin Klajn (Calvin Klein), rođen četrdesetih godina u Njujorku, tadašnjem centru savremenosti, takođe je postigao kapital zahvaljujući svojoj harizmi i dobrom izgledu. Već sa 26 godina postao je modni dizajner i osnivač sopstvene modne linije za muškarce, žene i djecu. Lik koji je zaveo biznis karijeru u modnoj industriji. Platnena kratka suknja i košulja vladale su sedamdesetih godina, u doba seksualne ekspanzije, kroz svoj jedinstven modni izraz. Tokom decenija, glasine o njegovoj seksualnoj orjentaciji samo su predstavljale gorivo za tekuću mistiku i privlačnost ovog dizajnera. Bio je intrigantan u svakom pogledu. Kelvinov najveći rival u biznisu bio je Ralf Loren, za kog se činilo da mu zapravo veoma zavidi na šarmu koji posjeduje.
Još jedan Italijan na listi svjetskih dizajnera bio je Đorđo Armani (Giorgio Armani). Izvanredan talenat za modu, u svom radu izdvojio se jasno definisanom – prilagođenom linijom muškarcima. 1975. godine osnovao je istoimenu fabriku koja je sve do 2001. godine proglašavana za najpoznatiju italijansku kuću odjeće izvan granica te zemlje. Godišnji promet iznosio je čak 1,6 milijardi dolara, a lično bogatstvo oko sedam milijardi dolara u 2012. godini. Bio je prvi inovator koji je zabranio učešće djevojkama kao modelima sa indeksom BMI ispod 18.
Dona Karan (Donna Karan), dama koja je došla na dizajnersku scenu sa sigurnim osnovama i pozadinom iskustva. Ova kreatorka bila je na čelu modnog tima dugi niz godina, uključujući i cijenjenu kuću Seven easy peaces. Ona je jedina urednica modne linije DKNY (Donna Karan New York). Od tada, ova linija uvodi mnogo novih segmenata i time uveličava značaj mode na američkom tržištu, ali i dalje. Iskustvo i naporan rad bili su i ostali njen način za uspjeh.
Rođen je u Italiji 1932 godine. Od malena se interesovao za modu u čemu je imao podršku svojih roditelja. Postao je poznat po Skarlet haljinama, a veliku popularnost mu je donela šezdesetih godina Žaklina Kenedi koja je nosila njegovu haljinu kada se udavala za svog drugog muža grčkog brodovlasnika Aristotela Onazisa. Valentino je poznat po svom raskošnom i glamuroznom životu.
Modna industrija je mesto okretanja, stvaranja i trošenja velike količine novca…
Ljudi će uvek kupovati odeću, tako da je pokretanje modnog biznisa u neku ruku sigurna stvar. Iako mnogi dizajneri imaju dušu boema i umetnika pa tako ne zarade odmah puno novca, postoje i oni koji su veoma brzo postali uspešni preduzetnici. Predstavljamo vam najuspešnije modne dizajnere, koji u svom novčaniku imaju i po nekoliko milijardi dolara.
Moda nije okrenutna samo ekscentrizmu, veoma (možda i previše) kreativnim dizajnerima i njihovim neobičnim kolekcijama. Ponekad je najbitnije imati ideju i rešiti problem – a baš tako je Sara Blejkli započela svoje putovanje da postane prva samo-ostvarena milijarderka. Kada je imala 29 godina, imala je posao koji je od nje zahtevao prodaju faks mašina od vrata do vrata, i nije bila zadovoljna unihopkama koje je morala da nosi. Zato je odlučila da kreira nešto mnogo bolje. Nije imala formalno obrazovanje što se tiče patentiranja, reklamiranja ili poslovanja, ali ipak je uspela da kreira imperiju koja se zasnivala na kvalitetu njenih proizvoda. Njene proizvode je podržala i Opra Vinfri. Iako je njena kompanija zavidno porasla, njena kompanija je i dalje prilično privatna, što joj se višestruko isplatilo.
Razmisli dva puta pre nego što otvoriš usta [You must be registered and logged in to see this image.]
katarina
MODERATOR
Poruka : 74915
Učlanjen : 06.06.2011
Naslov: Re: Najuspešniji modni kreatori Pon 4 Maj - 10:58
Tori Burč je rođena u bogatoj porodici i imala je jednostavniji razvoj karijere od bilo kog drugog modnog mogula. Ona je diplomirala na Univerzitetu Pensilvanije, na polju istorije umetnosti, i potom se odselila u Njujork gde je radila za Veru Vang i Polo Ralph Lauren. Pokrenula je svoj brend 2004.godine i imala je trenutni uspeh, uz jaku podršku Opre Vinfri. Ona je sada milijarderka i filantrop, a zauzela je 79.mesto na listi najmoćnijih žena sveta po Forbsu.
Razmisli dva puta pre nego što otvoriš usta [You must be registered and logged in to see this image.]
katarina
MODERATOR
Poruka : 74915
Učlanjen : 06.06.2011
Naslov: Re: Najuspešniji modni kreatori Pon 4 Maj - 10:59
On je rođen u Njujorku, nekada je bio model i bio je modni talenat od malih nogu. Majkl Kors bio je izložen svetu mode od najranijeg doba. Sa deset godina, on je dizajnirao odeću i prodavao je u podrumu svojih roditelja. Već sa 16 godina upisao se na Institut Modne Tehnologije u Njujorku. Kao i svi drugi uspešni modni dizajneri (polako, doći ćemo i do njih), on je veoma brzo odustao od toga i odlučio da se osloni samo na svoj talenat i umeće. U početku, on je svoje dizajne prodavao malom butiku iz Bergdorf Goodman-a, pre nego što ga je primetio direktor ove luksuzne modne kuće. Ipak, Kors nije imao sve uspehe u tom polju. On je bankrotirao 1993.godine, ali je trudom i radom uspeo da se povrati iz toga pa je sada jedan od najbogatijih dizajnera.
Razmisli dva puta pre nego što otvoriš usta [You must be registered and logged in to see this image.]
katarina
MODERATOR
Poruka : 74915
Učlanjen : 06.06.2011
Naslov: Re: Najuspešniji modni kreatori Pon 4 Maj - 10:59
Naslednica Estee Lauder bogatsva nije bila zadovoljna bogatsvom kompanije koju su osnovali njeni baka i deka. A nije ni želela da u poslovanju učestvuje samo kao član odbora, kao ostatak njene porodice. Umesto toga, ona je postal direktor stila i imidža ove kompanije i lansirala je svoj brend (pod nazivom Aerin) koji se bavi proizvodnjom kozmetike, parfema, aksesoara, nakita, obuće i odeće. Kao Tori Burč, ona je još jedan priznati dizajner sa naše liste koji je pohađao Univerzitet u Pensilvaniji, a studirala je komunikacije. Njeno obrazovanje donelo joj je veoma cenjenu reputaciju u svetu mode.
Razmisli dva puta pre nego što otvoriš usta [You must be registered and logged in to see this image.]
katarina
MODERATOR
Poruka : 74915
Učlanjen : 06.06.2011
Naslov: Re: Najuspešniji modni kreatori Pon 4 Maj - 11:00
Domeniko Dolče koji je poreklom sa Sicilije je starija polovina jednog od najvećih i najpriznatijih partnerstava u svetu mode: Dolce & Gabbana. Kao i mnogi drugi vladari modne industrije, Dolče je napustio školu dizajna, nakon što je shvatio da nije naučio ništa novo. S obzirom na to kako se situacija razvila u njegovom slučaju, možemo reći da nije pogrešio. Kada je tokom osamdesetih radio u Milanu kao asistent dizajnera, upozao je Stefana Gabanu, sa kojim je osnovao partnerstvo koje je veoma lukrativno. Njihova kompanija je poznata po kreiranju odeće i kostima koje poznati obožavaju, a upustili su se i u kreiranje scenske odeće za potrebe brojnih filmova.
Razmisli dva puta pre nego što otvoriš usta [You must be registered and logged in to see this image.]
katarina
MODERATOR
Poruka : 74915
Učlanjen : 06.06.2011
Naslov: Re: Najuspešniji modni kreatori Pon 4 Maj - 11:00
Druga polovina dvojca Dolce & Gabbana, Stefano Gabana koji je poreklom iz Milana, u svet mode ušao je nakon što je Domenika Dolčea upoznao u klubu. Ovaj modni par je svoju prvu kolekciju predstavio 1985.godine, ali su pravi zamah uspeha imali tokom ranih devedesetih godina, pre svega zahvaljujući partnerstvu sa Madonom. Njihovi inovativni i smeli dizajni su opisani kao esencija i srž dvehiljaditih godina.
Razmisli dva puta pre nego što otvoriš usta [You must be registered and logged in to see this image.]
katarina
MODERATOR
Poruka : 74915
Učlanjen : 06.06.2011
Naslov: Re: Najuspešniji modni kreatori Pon 4 Maj - 11:01
Rođen u Venetu, u severoistočnoj italijanskoj provinciji, dosta daleko od globalne prestonice mode odnosno Milana, Renzo Roso je svoje bogatstvo napravio na jednom alternativnom polju – na džinsu. Njegov poznati brend, Diesel, dobio je svoje ime po gorivu koje je bilo popularno tokom naftne krize sedamdesetih, kada je kompanija i osnovana. Danas, ovaj brend se bavi sa mnogo više stvari pored teksasa, a u vlasništvu ima više malih modnih kuća poput Marni ili Viktor & Rolf.
Razmisli dva puta pre nego što otvoriš usta [You must be registered and logged in to see this image.]